Počátky World War II Online: Battleground Europe sahají do roku 1999, kdy vzniká firma Playnet Inc., jejíž ambicí je vytvořit kompletní simulaci druhoválečného bojiště včetně frontové linie. Záměrem tedy není vytvořit prostý tankový simulátor, či prostý letový simulátor, ale kombinaci několika simulací s možností setkání všech typů jednotek na stejném místě a ve stejném čase. To vše by bylo unikátem ještě v roce 2006 (nejen ve světě MMO), nebýt předčasného vydání bez veškerých přislíbených vlastností už v roce 2001.
Na World War II Online: Battleground Europe se dá nahlížet jako na kompletní hru (tak jak jí předtavil výrobce před vydáním hry) až od roku 2006, ovšem to nemění nic na tom, že užívá unikátní nehitpointový model poškození ... průraznost pancířů tedy odpovídá jejich tloučťce, úhlu dopadu, předané energie a typu munice tak jak si jí vyhledáte na google, nikoliv na počtu zásahů buď do levé nebo pravé části.
Battleground Europe je tedy unikátním tankovým simulátorem (viz.
battlegroundeurop...-model.php ), průměrným letovým simulátorem a strategií zároveň. Ano, Battleground Europe je skutečně real-time strategií, kdy vrchní velení nekliká myší po isometrické mapě, ale má možnost se účastnit bojů s vyhodnocováním situace přímo na místě stylem FPS. Unikátnost strategické části tkví v tom, že jde o perzistentní strategii, ve které se na obou bojujících stranách střídá ve velení více jak 100 lidí 7/24/365/8let, ti zadávají úkoly svým podřízeným a přesouvají jim ke splnění úkolu různé typy spawnlistů (tanková brigády, letecké bombardovací nebo stíhací, pěchotní, námořní), jenž jsou následně využity stylem FPS.